Sunday, October 30, 2011

return to old me





Salam uolls..seminggu dua ni ase cam down giler je..biler p maner2 mesti ramai yg tegur.."ehh ko makin berisi la".."asal makin gumuks ni"..wah3 korank mentang aku sengeh2 jek makin galak mengata aku yea..xper2 tunggu sebulan dua ag..saksikan keseksian ku balik..wahahah..so 2day aku saje2 nk share ngn korank tips2 mcm mano nk buat korank kurus..

1.Kunyah makanan lebih lama dari biasa. Ini akan membuatkan korank berasa cepat kenyang so secara x lansung korank hanya akn mkn sedikit..(jgn gelojoh okeh)

2.Kurangkan mkn mknan yg tidak sehat eg: double cheeseburger mcd ko lahap sampai 2 bijik..pas2 balik umah ko leh lak goreng frech fries ngn nugget..hamboi3..kurang kan okeh mknnn ni mmg sodap tapi bisa buat korank gumukss

3. kalau korank terasa lapor, boleh ler mkn tapi mkn sikit je udah ler..sekadar nk hilangkan rs lapor je

4. tolong jgn mkn lewat malam..yg ni xleh nk kompromi ok..klu nk mkn mlm sila mkn seblom kol7 mlm..

5. kalau korank terbangun dari tido kol 2 ke 3 pagi ke..pastu tiber2 ase cam dlm perut kosong je..so boleh la korank minum air kosong @ mkn sebiji epal atau pisang

6. jgn sesekali korank skip mkn..tahula nk diet tapi berpada2 la..mkn 2 penting klu x mcm mn korank nk buat keje klu lembik jek cam kain buruk sebab nyer x mkn lansung..

7. sila kawal nafsu mkn anda..klu anda tgk signbod mc donald, kfc, pizza, big apple atau aper jek yg membuatkan iman anda tergugat sila la melencong ke tempat lain..hihi

so ni aku nk bg cikit tips mknn yg korank patut makan ms brekfas, lunch n dinner

brekfas: mkn corn flake je semangkuk ngn low fat milk

lunch: sila mkn nasi semangkuk + ikan rebus (klu dan xdak slera sgt leh la goreng tapi guna minyak sikit je) + sayur

jajan: mkn ler karipap sebijik..klu x ciyan plak kan

dinner: susu + sebiji epal..xpon susu jela okeh

Ni diet aku la..akan aku amal kan..hope berjaya..doa kan aku okeh :)

3 comments:

  1. hahaha,,nekad ye kawan...kami jua...nge3~ akn start joging scara lebih efektif slps ni..hohoho...lets workout beb!...hee...

    ReplyDelete
  2. nia:lets bebeh...pastikan boley pnjt broga hill lps ni tnpa semput2...miahaha
    midori:gd luck!

    ReplyDelete
  3. haha petua bg gemuk ade x ? kurus sgt ni :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...